Søndermarkskolens logo

Hjælp til login på Aula for forældre

Forælder: Sådan kommer du på Aula

For at komme på Aula, skal du benytte dig af MitId.

Du kan komme på Aula enten via en app på din telefon eller via hjemmesiden på din computer.
Appen hedder "Aula". Der findes to apps, hvor du skal vælge den til forældre og elever.
Hjemmesiden hedder: www.aula.dk

Via App:
Første gang du logger på Aula via din telefon, vil du blive bedt om at logge på med MitId.
Du vil herefter blive mødt af en side, hvor du får mulighed for at vælge en talkode.
Hvis du benytter dig af "fingeraftryk" eller "ansigtsgenkendelse" på din telefon, vil du bliver spurgt om du vil benytte dig af dette fremadrettet.

Du vil ved første login, blive mødt af spørgsmål om tilladelse til forskellige ting, som skolen benytter sig af.

Du er nu kommet på Aula, hvor du vil blive mødt af vigtige informationer om dit barns skolegang.