Søndermarkskolens logo

Søndermarkskolens ordensregler

Vi retter os efter de voksnes anvisninger – også selv om man ikke er enig.

• Vi taler pænt til alle på skolen. Grimt sprogbrug og negative attituder accepteres ikke, også selv om det kun er for sjov.
  • Vi skal være gode mod hinanden, vi medvirker ikke til mobning og respekterer hinandens grænser.
  • Vi forlader ikke skolen i skoletiden, uden en særlig tilladelse.
  • Vi passer godt på skolens bøger og binder dem ind ved skoleårets begyndelse.
  • Vi passer på skolen og inventar. Vi er alle forpligtede til at rydde op efter os selv, og sørge for at der ser pænt ud på skolen.
  • Vi sparer på papir og vand.
  • Al færdsel på gangene og ophold i lokalerne skal foregå stille og roligt.
  • Når vi færdes udenfor skolens matrikel, udviser vi en høflig og ordentlig adfærd, der er med til at give skolen et godt omdømme.
  • Rygning er forbudt på skolens område

Hvis man ikke følger ordensreglerne, vil det blive påtalt. Det forventes , at du herefter er villig til at ændre din opførsel.
Hvis ordensreglerne brydes igen og igen, får dine forældre besked om det.
Du skal vide at du næsten altid kan gøre en skade god igen; vær ærlig, tag ansvar for dine egne handlinger og gør en ekstra indsats i skolen.