Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Søndermarkskolens logo
Mobil menu

Skolebestyrelsesmøde d. 13.06.2023

Dato: tirsdag den 13/6 2023
Tidspunkt: 17:00-18.30
Sted: The Secret, Nordre Fasanvej
Dirigent: GIV
Referent: KLH

Deltagere (D), afbud/fraværende (A), gæst (G):
Forældre
Gro Iversen (GIV) – Formand (D)
Mette J. Larsen (MJL) – Næstformand (D)
Tekla Canger (TCA) – Forældrerepræsentant (D)
Tore Dalsgaard (TDA) – Forældrerepræsentant (D)
Hanne Arentsen (HAR) – Forældrerepræsentant (D)
Ann W. Wahome (AWW) – Forældrerepræsentant suppleant (A)
Jeanett Scawthorn (JSC) – Forældrerepræsentant suppleant (A)

Elever
Fahim Rownok (FRO) – Elevrepræsentant (formand for elevrådet) (D)
Hassan Munir (HMU) – Elevrepræsentant (næstformand for elevrådet) (D)

Medarbejdere
Ida K.F. Ipsen (IDI) – Medarbejderrepræsentant (A)
Jesper B. Simonsen (PJS) – Medarbejderrepræsentant (D)
Jeannette Malt Sørensen (JES) – Medarbejderrepræsentant suppleant (D)

Ledelse
Leif Gaard Bjarning (LGB) – Skoleleder (D)
Katrine L. Helden (KLH) – Souschef og leder for 6.-9. kl. (D)
Frank Løth (KNFL) – Klub leder (D)
Hans Larsen (PHL) – Faglig leder for SFO + 0.kl. (D)
Lene Gjøl (LBG) – Pædagogisk leder for 1.-5. kl. (A)
Hanne Maimann (HAM) – Administrativ leder (D)

Dagsorden
Hvad handler punktet om, er der særlige ansvarlige, gæster og er det til orientering (O), drøftelse (D), høring (H) eller beslutning (B)

A) Velkomst og valg af dirigent (B)
Referent: KLH
Dirigent: GIV

B) Gennemgang og godkendelse af dagsorden (B) Bilag ref. 09.05.23
Godkendt

Meddelelser (meget gerne ud fra et skriftligt oplæg):

C) Skoleledelsen (O)
Fagfordelingen forløber efter planen.
Ny klassedannelse på kommende 7. årgang bliver meldt ud mandag d. 19. juni.
Vi har ansat ny administrativ leder, Gitte Nyborg.
Sekretærstilling slås op efter sommerferien.

D) SFO (O)
SFO har haft indledende møde om klassedannelse.
Der er 56 elever inkl. C-spor i kommende børnehaveklasse.

E) Klub (O)
Der er generelt god trivsel og tilslutning til klubben.

F) Medarbejdere i skolebestyrelsen (O)
Fagfordelingen er forløbet stille og roligt.
Renovering/nedpakning fylder, da der er meget at se til, men der er god stemning og sammenhold.

G) Elevrådsrepræsentanter (O)
Optaget af hvordan elevrådet mødes i det kommende skoleår med ombygning.

H) Forældrerepræsentanter (O)
HAR flytter til anden kommune. Melder endeligt ud efter sommerferien. Der skal vælges ny repræsentant – evt. tiltrædelse af suppleant.

Indmeldte punkter:

1) Orientering om byggeri og renovering af SM (D/B)
LGB afventer skoleafdelingen ift. et samlet skriv til forældre omkring byggeprocessen.
En del lærere har været på Nyelandsgården og er positivt stemt. Der er mange muligheder både ift. inde- og udearealer.
Et fokus på rammen for udeundervisning fremadrettet under byggeriet.
Styregruppe, repræsenteret ved GIV og TDA fra SM, efterspørger information om kommende møder.
SB skal muligvis søge om udsættelse af skolestart for børnehaveklasserne (maj-børn) til august. Beslutning: GIV sender ansøgning inden sommerferien, når ledelsen har truffet endelig afgørelse, om der er plads til 1. majbørnene næste skoleår.

2) Fastsættelse af møderække (D/B)
Fastsættelse af møderække for SB næste skoleår.
Forslag til møderække:
• Mandag den 28. august
• Onsdag den 27. september
• Torsdag den 26. oktober eller mandag den 30. oktober
• Onsdag den 6. december
• Tirsdag den 16. januar
• Mandag den 26. februar
• Onsdag den 3. april
• Tirsdag den 7. maj
• Mandag den 17. juni
Onsdag må gerne flyttes til torsdag
Opmærksomhed på, at det er uhensigtsmæssigt at aflyste møder ofte bliver flyttet til tirsdage.

3) Næste års kontaktforældremøder (D/B)
Fastsættelse af datoer og huske, at SB-årsberetning skal laves.
Årsberetningen skal lægges frem en gang om året. Oplæg til, at det bliver gjort i forbindelse med forældremøderne.
Oplæg til at kontaktforældremøder lægges ca. en måned efter forældremøderne
Forslag til først kontaktforældremøde: torsdag d. 5. oktober 2023

4) Evaluering af SB arbejde (D/B)
Herunder input til SB-årsberetning.
Udsætte til SB-møde i august

5) Årshjul (D/B) (O/D) Bilag
Godkendt.

6) Princip for klassekasser (B) Bilag
Forventeligt enkelte rettelser til princippet.
Skal evalueres i dette skoleår (22/23).
Teksten er godkendt – dato rettes til.

7) Kvalitetsdialog (O/D)
Skoleledelsen har endnu ikke modtaget referatet
fra kvalitetsdialog med skoleafdelingen.
Pkt. tages op når ledelsen modtager referatet.

Afslutning:

I) Eventuelt (O)
Opfølgning fra sidste møde omkring trivsel – opfordring til, at det bliver tydeligere, hvordan man som forældre forholder sig, når man oplever udfordringer med skolen.
Skoleledelsen laver et udkast til et processkriv til hjemmesiden.
Skolen beder om feedback fra forældre til elever, som bliver udmeldt fra SM, når der ses et behov for at efterspørge en forklaring på udmeldelsen.
Klassebetegnelser på kommende 7. årgang:
Lærerne udtrykker et ønske om, at ændre betegnelserne, så den gamle historik elimineres ved de nye klassedannelser Det vedtages, at der kan laves nye klassebetegnelser.

J) Lukket punkt (O)
-

K) Emner til kommende møder (DB)
Der skal etablere et suppleringsvalg efter sommerferien.
Der skal vælges suppleanter til SB.
Et punkt til drøftelse omkring tvunget lukning af SFO’en i sommerferien.

Til de næste møder:
Princip om undervisningens organisering (august)
Drøftelse om trivsel på hele skolen (august)
TCA oplæg om køn og undervisning (2023)
Princip for skolehjem samtaler