Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Søndermarkskolens logo
Mobil menu

Skolebestyrelsesmøde d. 17.01.2023

Dato: torsdag den 17/1 2023
Tidspunkt: 17:00-19.30
Sted: Personalerummet
Dirigent: MJL
Referent: SLC

Deltagere (D), afbud/fraværende (A), gæst (G):
Forældre
Gro Iversen (GIV) – Formand (A)
Mette J. Larsen (MJL) – Næstformand (D)
Tekla Canger (TCA) – Forældrerepræsentant (D)
Tore Dalsgaard (TDA) – Forældrerepræsentant (D)
Hanne Arentsen (HAR) – Forældrerepræsentant (D)
Emil Dreyer (EDR) – Forældrerepræsentant (A)
Ann W. Wahome (AWW) – Forældrerepræsentant suppleant (A)
Jeanett Scawthorn (JSC) – Forældrerepræsentant suppleant (A)

Elever
Deva Nørbo Frederiksen (DNF) – Elevrepræsentant (formand for elevrådet) (A)
Fahim Rownok (FRO) – Elevrepræsentant (næstformand for elevrådet) (A)

Medarbejdere
Ida K.F. Ipsen (IDI) – Medarbejderrepræsentant (A)
Jesper B. Simonsen (PJS) – Medarbejderrepræsentant (D)
Jeannette Malt Sørensen (JES) – Medarbejderrepræsentant suppleant (D)

Ledelse
Leif Gaard Bjarning (LGB) – Skoleleder (D)
Sanne Chessni (SLC) – Souschef og leder for 6.-9. kl. (D)
Frank Løth (KNFL) – Klub leder (D)
Hans Larsen (PHL) – Faglig leder for SFO + 0.kl. (D)
Lene Gjøl (LBG) – Pædagogisk leder for 1.-5. kl. (A)
Hanne Maimann (HAM) – Administrativ leder (A)

Dagsorden
Hvad handler punktet om, er der særlige ansvarlige, gæster og er det til orientering (O), drøftelse (D), høring (H) eller beslutning (B)

A) Velkomst og valg af dirigent (B)
Referent: SLC
Dirigent: MJL

B) Gennemgang og godkendelse af dagsorden (B) Bilag ref. 06.12.22
Dagsordenen blev godkendt

Meddelelser (meget gerne ud fra et skriftligt oplæg):
C) Skoleledelsen (O)

Budgetudvalgsmøde mandag den 30. januar kl. 14 -17. Hvem deltager fra SB?
TDA deltager.

SLC har opsagt sin stilling per 30. april 2023.
Stillingen er slået op dagsdato.

HAM går på pension per 31. august 2023.
Stillingen bliver slået op til april.

D) SFO (O)
SFO er i gang med årshjulet til næste skoleår. Der tales om en arbejdslørdag for hele skolen.
Derudover arbejdes der med nyt skema og APV.

Nyt kursusforløb for børnehaveklasselederne og pædagogerne med Martin Gertz om sammenhæng mellem motorik og læring.

E) Klub (O) 
Der arbejdes med nye skemaer og APV.

Derudover er der fokus på det faldende medlemstal i klubben. Klubben skal blive bedre til at profilere sig. Der sættes infotavler op på skolen og pædagogerne kommer ud i klasserne m.m.

Bålpladsen er blevet færdig, og der er sat bænke op på forsiden af huset.

F) Medarbejdere i skolebestyrelsen (O)
Renoveringen begynder at fylde igen og tanker om ny leder/souschef.

Der er planlagt nogle sociale arrangementer blandt personalet.

Der er fokus på at komme i gang med det nye år.

G) Elevrådsrepræsentanter (O)
Det lille elevråd arbejder med den gode tone.
Det store elevråd tager det op senere, men festforberedelserne optager deres tid lige nu.

Den 1. juni på børnenes dag fejrer medarbejderne eleverne med rød løber og to lektioner om den gode tone.
Dagen er stadig i planlægningsfasen.

H) Forældrerepræsentanter (O)
HAR har talt med mor til ny elev med muskelsvind, som gav udtryk for at være meget glad for opstarten. TDA fortæller at klassen har inkluderet ham i legegrupper m.m.

Indmeldte punkter:
1) 
Ny forældrerepræsentant i SB (B)
Nicolaj er trådt ud af bestyrelsen. Hvem overtager?
De to suppleanter er begge lidt pressede på arbejde, men vil komme i det omfang de kan.
AWW træder ind i skolebestyrelsen efter sommerferien.

2) Princip for nye klassedannelser efter 6. kl. (O)​​​​​​​
Nicolai, Tekla, Gro, (Sanne) (evt. Jeanette) er i udvalget. Der har ikke været afholdt møde endnu. Fastsættelse af mødedato?

Da SLC stopper, giver det ikke mening, at hun er en del af udvalget, men JES træder ind i stedet.

Udvalget fastsætter en mødedato efter skolebestyrelsesmødet.

3) Princip for meddelelsesbog (DB)
MJL, HAR og PHL er i udvalget. Der har ikke været afholdt møde endnu. Fastsættelse af mødedato?

Udvalget fastsætter mødedato efter skolebestyrelsesmødet.

4) Personalefravær (O)
LGB orienterede om personalefraværet. Skolebestyrelsen tog orienteringen til efterretning.

5) Orientering om byggeri og renovering af SM (D/B)
Forslag om at få en leder, medarbejder og/eller forælder forbi fra Ny Hollændervejens skole og fortælle om udfordringer og erfaringer.

LGB arrangerer, at Ny Hollændervej kommer forbi.

Der regnes i forvaltningen på, om det er muligt, at eleverne i 8.-9. kl. ikke skal på Nyelandsgården, men i stedet få opstillet pavilloner på Hoffmeyersvej/Troels Lundsvej. Der kommer svar på det inden for den nærmeste måned.

I vinterferien er der bestilt tømning af loftrum over gymnastiksalen og ingeniørgangene.

Den 23.juni skal alt være tømt. Det er usikkert om, aulaen kan bruges til dimissionen.

Der bliver stadig ”forhandlet”, om møbler til at lave fleksible læringsmiljøer og renovering af gymnastiksal kan blive en del af moderniseringen.

6) Fastsættelse af dato for kontaktforældremøde og indhold (B)
Det er oprindeligt besluttet at lægge kontaktforældremøde i begyndelsen af marts – holder det stadig?
Kontaktforældremødet afholdes tirsdag den 7. marts kl. 17.00 – 18.00.
Punkter til mødet:

  • Renovering og genhusning

Det drøftes på næste SB møde, om der skal andet på dagsordenen.

7) Klubben ønsker at lukke i efterårsferien (B)
Klubben ønsker, at tilbuddet i efterårsferien er, at alle tager på koloni, og der dermed er lukket og nødåbent hos en anden klub i kommunen.
Bestyrelsen bakker op om forslaget.

8) Forventet regnskab 2022 (O)​​​​​​​
LGB berettede om regnskabet 2022. Det forventes at skole, SFO og klub samlet set ender med et merforbrug på ca. 700.000 - 800.000 kr.
Skolebestyrelsen tog beretningen til efterretning.

Afslutning:
I) Eventuelt (O)

I Frederiksberg Liv har der stået, at Søndermarkskolen har fået to påbud af Brandtilsynet.
Det er ikke noget, skolen kender til.

Skolen vil gerne have lejrskolerne til at ligge på 4., 7. og 9.årgang.
​​​​​​​Det tages op på skolebestyrelsesmødet den 23. februar 2023.

​​​​​​​